2016. május 24., kedd 16:17

Órabéres, vagy fix díjazású költöztetést válasszon?

Az leendő költözők, költözködök örök, és nagy félelméről szeretnék most ebben a cikkben írni. Nevezetesen az órabéres költöztetés korrekt munkavégzéséről, és annak hiteles elszámolásáról. Talán segít az ügyfeleknek, a költöztető cégek árainak, árképzési formájának megítélésében, ha a másik fél, tehát a költöztetési szolgáltatást végző szemszögéből is megismerik a két fajta elszámolás előnyeit, hátrányait. Az órabéres költöztetési elszámolás, nagyon megosztja az érdeklődőket, és sokszor érzem azt, hogy tartanak egy Budapesten belül végzett költöztetésnél, az órabéres tarífálástól.

Budapesten belüli költöztetésnél kétfajta elszámolási lehetőség van.

Ez sem teljesen igaz, hiszen létezhet kilométer, és az óradíj összekapcsolásával elvégzett, és költségelt költöztetés is. De ez nem gyakori, és a kilométer ellenőrzését, konkrét, tisztességes felszámítását, sajnos a megrendelő nem tudja leellenőrizni, így ezt nem is tudom ezt jó szívvel ajánlani. Csak olyan díjat szabad elfogadni, aminek felszámolt tételei, a költöztetést megrendelő ügyfél által teljesen kontrolálhatóak.

Budapesten belül végzett költöztetésnél, fix díjat, fix díjas költöztetési tarifát, kizárólag helyszíni felmérés után lehet hitelesen, és felelősséggel megadni.

Előzetes felmérés nélkül, korrekten, csak és kizárólag, órabéren alapuló elszámolást lehet alkalmazni. Van olyan költöztető, aki a telefonon bemondott lista alapján, mond egy fix árat, viszont biztosak lehetünk benne, hogy a tényleges költöztetésnél, annak elvégzésénél, ez bizony gyakran változhat módosulhat. Ha ehhez a megrendelő nem járul hozzá, akkor gyakran otthagyják a költöztetést, a megérkezés, és a tényleges mennyiség megismerése után.  Ha elfogadja, az ügyfél az előzetesen megbeszélt ár változását, az sajnos valószínűleg nem neki fog kedvezni. Persze az ilyen költöztető minősíti önmagát, és sajnos a szakmában résztvevő többi vállalkozót is.

Helyszíni költöztetési felmérés.

Ennél már jóval korrektebb, és szakmailag elfogadottabb, ha előzetesen felmérik a költöztetés helyszínét. Ekkor a megadott munkadíj, nem találomra történik, hanem konkrét adatok alapján. Ezt a szolgáltatást a Franko-költöztetés is ingyenesen elvégzi. Viszont ha már felmértük a helyszínt, akkor csak a fix díjas tarifával végezzük el az adott költöztetést, és nem jöhet szóba, az óradíjas verzió.

Hogyan történik a felmérés, és a költözés költségének a kalkulálása.

A költöztetések helyszíni felmérésekor, a felmérést végző gyakorlott munkatárs, megbecsüli, a rakodási körülményeket, és az ingóság mennyiségét figyelembe véve, a valószínűsíthető költözési időtartamot. Ennek alapján, már költségelni is tudja a munkát, tehát a kiadott dolgozói munkabért, költöztető teherautó költségeit, mint üzemanyag, esetleges behajtási engedély, felhasznált csomagolóanyag költségek, stb. A költségeket, melyeket értelemszerűen, csak kézzelfogható költségnek nevezhetünk, hiszen a bejelentett dolgozók járulékai, költöztető tehergépkocsik fenntartási, lízing, telephely költségei, irodai munkatársak költségei, stb. még nem is kerültek felszámolásra. Tehát  visszatérve a tényleges költségekre, erre még egy komoly ráhagyást kell kalkulálni, hiszen mindig figyelembe kell venni, hogy az ügyfél megígéri, hogy foglal parkolóhelyet, szintén vállalja a tökéletes előkészítést, tehát kimondva a költöztető cég munkatársainak „már csak” levinni kell az ingóságokat. Sajnos ez legtöbbször nem így történik, mint tudjuk ígérni a legegyszerűbb, viszont jól előkészíteni, és parkolóhelyet foglalni, az már más tészta. Fix díj esetében nincs presszionálva az ügyfél, hiszen a költöztetés díja már megegyezésre került, így nem érdekelt a ténylegesen jó színvonalú becsomagolásra, a közeli parkolóhely lefoglalására. Na ezért készül viszonylag nagy ráhagyással egy fix díjas költöztetési árajánlat. A Franko-költöztetésnél felszámításra kerülő 6.500 Ft/ó/3 fő óradíj bevétele alá nem kerülhetünk, mert ez reálisan belegondolva, egyszerűen nem lehet alacsonyabb, tehát a fentebb leírtaknak megfelelően, és egyben érthetően, fix összegű árajánlat esetében, ráhagyással kell számolnunk. Nem beszélve az ingyenes felmérés költségét, amit kimondatlanul is minden cég, így mi is belekalkulálunk a fix díjba, hiszen ennek is van költsége.

Talán így érthető, hogy nagy százalékban miért lesz drágább egy fix díjas költözés, mint egy óradíjjal elvégzett munka.

Órabéres költöztetés korrekten.

Az órabéres költöztetés nagy előnye, hogy nem kíván felmérést, és nagy százalékban kedvezőbb a megrendelő számára a költöztetés végösszege, mint a fix díjas, felmérés alapján megadott munkáknál. Hogy lehet ez? Nálunk a Franko-költöztetésnél, a felrakodó címre történő kiérkezéskor indul az óra, és a lerakodási, elhelyezési munka végezetével áll meg. Minden felszámolt óra az Ön szeme előtt végzett munkát jelent, tehát teljes egészében kontrolálni tudja a munka hatékonyságát, és az ahhoz szükséges kidolgozott munka óraszámot. A költöztetés tényleges hosszát, kizárólag a munka nagysága, és annak körülményei szabályozzák. Cégünk, a Franko-költöztetés garantálja a folyamatos minden elemében ellenőrizhető munkavégzést, és egyben vállalja hogy az ügyfelek csak a munkavégzés végén, teljes megelégedettségük esetén fizetnek. Fontos még megjegyezni, hogy költöztetés végén fizetendő összeg nagysága, nagyban függ a körülményektől, illetve az ügyfelektől. Bizony a költöztetés hosszát, illetve a munkaórák számát, a megrendelő akár órákkal rövidítheti, vagy növelheti.

Öntől is függ, a költöztetés hossza.

A megrendelő arra nem lehet befolyással, hogy hányadik emeletről történik a költöztetése, használható a költözéskor a lift, a le, vagy felhordási munka folyamán. Viszont az összecsomagolás minősége, korrekt, tökéletes elvégzése, illetve, hogy milyen közel tudunk leparkolni a költöztetést végző teherkocsival, az adott címhez, arra Önnek, a megrendelőnek nagy ráhatása lehet. Ha nem cégünkkel , a Franko-költöztetéssel végezteti a csomagolást, dobozolást, hanem Ön kívánja elvégezni, akkor annak tökéletes, és precíz kivitelezésével, órákkal tudja csökkenteni a költöztetés hosszát.  Viszont, ha hanyagul, nem mindenre kiterjedően csomagol, akkor ellenkezőleg, nagyban lassítja a költöztetés menetét. Ugyanez a helyzet, a parkolással is. Ha, a lehető legközelebb biztosítja a költöztető tehergépkocsi megállását, parkolását, mind a fel, mind a lerakóhelyen, akkor szintén órákban mérhető a megtakarítása, és így a költöztetésre szánt összeg minimalizálható.  A parkolóhely biztosítását csak Ön tudja megtenni, hiszen, még ha behajtási zónás területen is van a lakhelye, és mi beszerezzük a szükséges engedélyt, de az mindenkor, csak a behajtásra jogosít, a megállást minden esetben biztosítani kell. Sajnos Budapesten nincsenek erre szakosodott önkormányzati, vagy magáncégek, így mindenki, a megvásárolt behajtási engedélye ellenére, csak esetleges módon tud parkolóhelyre szert tenni. A Franko-költöztetés több évtizednyi tapasztalata szerint, javasolja, a több személykocsival történő helyfoglalást, esetleg kukákkal, kiírással, táblákkal történő parkolóhely foglalást.

Franko-költöztetés, és az órabér.

Ha Ön a költöztetésekor megteremtette a legoptimálisabb rakodási környezetet, a bejárathoz legközelebbi helyfoglalásával, mind a fel, és mind a lerakóhely viszonylatában, és tisztességesen összecsomagolt, akkor Ön mindent megtett, hogy a költöztetése a legkisebb díjon történjen. Utána a Franko-költöztetés szakképzett dolgozói, az Ön figyelő szeme előtt, teljes kontroll alatt végzik a bútorai, ingóságai költöztetését. Cégünk garantálja a folyamatos munkavégzést, és a korrekt elszámolást. Ha Ön úgy érzi, hogy ez nem száz százalékban valósul meg, akkor Ön hívhatja irodánkat, ahol kifejezheti aggályait. Természetesen ebben az esetben fizetnie is, csak a probléma tisztázása után kell. Ez is egyben a legfontosabb érv, hiszen Önnek minden esetben csak a munka elvégzését követően kell fizetnie, és a munkát, annak minden percét ellenőrizheti, nyomon követheti. Azt csak csendben, és nem a Franko-költöztetésre vonatkoztatva jegyzem meg, hogyan tudna akár egy órát is elhúzni egy brigád? Elmennek enni, de hát Ön látja, hogy mennyi időt voltak távol, esetleg sűrűn cigiznek, de azt szintén látja Ön, tehát az elszámoláskor érthetően, Ön csak a tényleges időt hajlandó fizetni. Az adu ász mindig Önnél van, hiszen csak a költöztetés végén kell fizetnie.

És még egy fontos érv, egy több évtizede  töretlenül a piacon lévő cég számára, csak a jó munka lehet a fennmaradás záloga. Valószínűleg ezért is van még ezen a nehéz, és alulértékelt költöztetési piacon. Kisebb, pár évig garázdálkodó vállalkozások esetében még elképzelhető, hogy nem a minőségi munkára helyezi a hangsúlyt, de aki ebből él, az tisztában van ennek fontosságával. A Franko-költöztetés 26 éve végez belföldi, és nemzetközi költöztetést.

 

Megjelent: 449 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. június 09., csütörtök 12:01

Tel.: +36 1 2903 380 Fax: +36 1 2910 995
 Tel./Fax: +36 1 2948 075
 +36 20 9552 669  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.