IV. Kategória - Speciálisan nemzetközi költöztetésre kialakított 2 tengelyes 18 tonna összterhelhetőségű, „szuper extra méretű, és terhelhetőségű” szóló kategória
18 tonna össztömegű költöztető tehergépkocsi, 61 m3-es raktérfogattal.
A hasznos rakható súly, tehát a terhelhetősége maximum: 9. 000 kg
2018 január elejétől, üzembeállítót, extra, egyedi, egyedül nálunk a Franko-költöztetésnél rendelhető, szuper felszereltségű, és szuper méretű rakteret, és raksúlyt biztosító, nemzetközi költöztető tehergépkocsi. A magyar költöztető piacon egyedülálló, még csak alternatívája sem létezik. Ez a szóló, nemzetközi költöztetésre kialakított tehergépkocsink, a nálunk sokkal nagyobb költöztetési kultúrával rendelkező nyugati országokban is kuriózumnak számit a méretét, hasznos raksúlyát és felszereltségét tekintve. És ami az ügyfeleink számára a legfontosabb, hogy mindezt 2 tengelyen teszi, tehát a legalacsonyabb tehergépkocsikra vonatkozó útdíjakkal közlekedhet, a legmagasabb EUR 6-os környezetvédelmi besorolással.
Cégünk, a Franko-költöztetés 34 éves fennállása, és annak minden tapasztalata, és gyakorlata benne van ebben a 2018. januárjában átvett szuper méretű, és felszereltségű, egyedileg kialakított költöztető tehergépkocsiban.
Erre a IV. kategóriára, és költöztetési potenciáljára minden igaz, amit a III. kategória esetében leírtunk, csak azt még megfejeli 5 m3-i többlet ingóság elköltöztethetőségének a lehetőségével.
Mint a III. kategória leírása végén megjegyeztük, annak felmerülhető korlátját, hátrányát, miszerint 56 m3-i ingóságnál már előfordulhat, hogy a hasznos 5.000 kg terhelhetőség kevés lesz, ez a kategória kiküszöböli.
Ez a IV. kategória, a plusz 5 m3-en felül, még 4000 kg plusz terhelhetőséget ad a költöztető ügyfelünk kezébe.
Ha az elköltöztethető ingóságban vannak nehéz régi, például stílbútorok, és ha a személyes ingóságok, dobozok tartalma nehéz, például sok a könyv, akkor biztosra vehetjük, hogy a III. kategória, melynek 5.000 kg a rakható hasznos terhelhetősége, már nem lesz alkalmas az adott költöztetés elvégzésére.
A túlsúlyt nagyon sűrűn ellenőrzik, és szigorúan szankcionálják, és büntetik Európa összes közútjain. A büntetés mértéke 10 % túlsúly esetében már több ezer EUR is lehet, plusz átrakodási kötelezettséggel is növelik a büntetés mértékét.
Ez nem szabad, és nem is érdemes megkockáztatni, mert a büntetés mértéke nagyon nagy lehet. Eddig a nehezebb, és az 56 m3-t épphogy meghaladó ingóság mennyiségének költöztetése esetében, egyetlen lehetséges megoldás, az V. kategória lett volna, tehát a pótkocsis szerelvény igénybevétele. Az V. kategória 90 m3-t, és 11.000 kg-ot tud költöztetni egy fordulójával, viszont annak a költsége, a tengelyszám alapján működő tehergépkocsikat sújtó útdíjakkal, és a magasabb fogyasztással együtt jelentős költség, és ezáltali ár növekedéssel sújtotta, és terhelte volna az ügyfeleinket.
Ezzel az új „szuper és extra” IV. kategóriával ez elkerülhető, hiszen a hasznos terhelhetősége, az egyszerre költöztethető 61 m3-i ingóság szerint 9.000 kg lehet.
Nehézsúlyú, és a III. kategóriát épphogy meghaladó mennyiségű ingóság esetében, ez a fantasztikusan egyedi, és költségkímélő IV. kategória lehet a jó megoldás.
Felszereltsége, a költöztető felépítmény, és a doboz kialakítása, annak párnázottsága egyedülálló színvonalú.
Dolgozóink is sokkal nagyobb kényelemben utaznak, és pihennek a kötelező pihenő idők kivételénél.
Egy kipihent dolgozó nagyobb figyelemmel tudja végezni, ezt a kényes, és nagy szakmai gyakorlatot igénylő munkát, a nemzetközi költöztetést.
Ennek, a Magyarországon csak cégünk, a Franko költöztetés által biztosítani tudott, szuper méretű, és felszereltségű kategóriának járulékos költségei, szinte azonosak az előzőekben bemutatott (II. kategória, és III. kategória) költségeivel.
Így ha Ön a saját nemzetközi költöztetés viszonylatában mozgatásra kerülő ingóságai mennyiségét, és súlyát felmérve, éppen csak szűknek, vagy az 5000 kg-ot meghaladó súlyúnak véli, akkor megtalálta, a tökéletes, és ár/elköltöztethető mennyiség szempontjából messze a legjobb megoldást.
Az extra nagy, egyedi raktérfogatot, és nagy 9000 kg súlyterhelhetőséget biztosító IV. kategóriát maximum 5 - 10%-al (közötti) nagyobb szolgáltatási árért tudjuk biztosítani, mint a „III. kategóriás” (56 m3-es) költöztető tehergépkocsit.
Összehasonlításképpen, a két lépcsővel lejjebb kínált II. kategóriához képest 12 m3-el, és 4.000 kg-al több, és nehezebb személyes ingóságot, tudd nemzetközi viszonylatban elköltöztetni, alig 10 -20 %-al nagyobb költöztetési díj ellenében a most bemutatott IV. kategória.
Ez a IV. kategóriás nemzetközi költöztető tehergépkocsi, 61 m3-es felépítmény nagyságával, és 9000 kg hasznos terhelhetőségével, egy fordulóval lehetővé teszi, nemzetközi költöztetések esetében, a 3.5 – 4 szobás lakások, komplett, egyszerre, egy fordulóval történő költöztetését is.
Európában a tehergépjárművekre kirótt megtett kilométer alapú útdíjak nagysága a tehergépkocsi (szerelvény) tengelyeinek száma, és a tehergépkocsi EURO (környezetvédelmi) besorolása határozza meg.
A legmagasabb árért igénybe vehető utak Franciaországban, Ausztriában, Szlovéniában, és Svájcban vannak. példaképpen, egy két tengelyes EUR 5 – ös tehergépkocsi ezekben az országokban 20 - 30 euro cent (közötti) kilométer díjért haladhat a közutakon. Ha egy pótkocsit is húz a kéttengelyes költöztető tehergépkocsi, (ez lesz az V. kategória) akkor + 2 tengellyel növekedik a besorolása, és ezáltal egyes országokban, mint például Ausztria, és Svájc megduplázódik a felszámolt kilométer díj.
Hasonló a rendszer, a kissé mérsékeltebb árakat kiszámlázó Németország, Olaszország, és Belgium közútjain is.
A Magyarországi HU-GO, Csehországi Premid D, és a Szlovák MI-TO jelenleg viszonylag olcsóbbnak számítanak az Európai útvonaldíjak rendszerében. Magyarországon, egy két tengelyes tehergépkocsi (II. III. IV. kategória) 42 HUF/km díjért közlekedhet, míg pótkocsival 82 HUF/km ugyanez a költség. Természetesen ez nem csak az autóutakra, hanem az összes közútnál felszámításra kerül, eklatáns példaként Svájcban a földutak használatáért is fizetni kell tehergépkocsik esetében.
Magyarországon 2018. január 01.től rendszerbe állt, az aszfaltburkolatba épített automatikus, még 1 kg-i toleranciát sem engedményező súlymérő rendszer.
Cégünk a Franko-költöztetés modern nemzetközi költöztető tehergépkocsi parkja, és ebből kifolyólag magas EURO környezetvédelmi (EUR 5, EUR 6) besorolása miatt, az előbb ismertetett nagyon magas tehergépkocsikra kivetett útdíjakon belül, a legmérsékeltebb díjfizetést kell fizetnie. Így a magas költségek összességén alapuló árajánlatunk, értelemszerűen kedvezőbbek ügyfeleink részére. Ezen felül a megbízható üzemeltetés is előny ennél a kényes szolgáltatási formánál, a nemzetközi költöztetésnél.
A IV. méretkategóriában a Franko-költöztetés által, a nemzetközi költöztetések viszonylatában biztosított speciális költöztető tehergépkocsi, a következő:
Extra méretű, zárt, burkolt, párnázott speciálisan költöztetésekre kialakított, dobozos felépítménnyel, és emelőhátfallal felszerelve.
Összterhelhetőség: 18 tonna
Hasznos raksúly: 9.000 kg
A nemzetközi költöztetésre kialakított dobozos, párnázott, egyedi felépítmény mérete (hossz-szélesség-magasság): 9.1 m × 2.5 m × 2.7 m ~ 61 m3
Egy fordulóval nagyságrendileg, egy 3.5 – 4 szobás lakás, komplett nemzetközi költöztetése végezhető el, ezzel a speciális, extra méretű, és súlyterhelhetőségű költöztető tehergépkocsival.