Nemzetközi költöztetés – milyen tételek alakítják az árát?

Nemzetközi költöztetés – milyen tételek alakítják az árát?

Ebben a cikkben szeretnék segíteni, minden kedves érdeklődőnek, ki nemzetközi költöztetés előtt áll, kért ajánlatot tőlünk, és kapott egy mindenre kiterjedő leírást, amelyben egy összeg is szerepelt. Ez az összeg, tehát maga a költöztetés ára, az egyik legfontosabb, és legmeghatározóbb tétele az ajánlati csomagnak. Mikor Ön dönt, hogy kit választ, e kényes szakmunka elvégzésére, akkor értelemszerűen az ár az első, amit megnéz. Természetesen, mint szakember reménykedem benne, hogy nem kizárólag ez alapján dönt, mert akkor van rá esély, hogy egy rossz emlékű költöztetés előtt áll. Igazából egy kenyér árát sem boncolgatjuk, hogy milyen összetevők alakítják az érte fizetendő összeget, de cégünk itt is szeretné bizonyítani, hogy nem csak a költöztetési szolgáltatások minőségében jár az élen, hanem az ügyfelek mindenre kiterjedő tájékoztatásában is.

Nemzetközi költöztetés profi céggel – Professzionális felszereléssel!

Vegyük azt a pozitív esetett, hogy Ön csak szakmunkára képes költöztető céggel kíván költözködni, és nem úgy kívánja megoldani a nemzetközi költöztetését, hogy egy általános áruszállítót megbíz e kényes munkával. Mire is gondolok? Egy ponyvás kamion épp Frankfurt fölé visz raklapos árut, és így az Ön, Frankfurtból történő nemzetközi költöztetését visszafelé megoldja. Itt két igen nagy gond van. Az egyik a szakképzett, költöztetésben jártas személyzet hiánya, a másik a költöztetés elvégzésére alkalmatlan ponyvás autó. A ponyvás felépítmény, sajnos nemcsak a biztonság hiánya miatt alkalmatlan a költöztetések elvégzésére. Azt mindannyian megértjük, és talán tudjuk, hogy a ponyvát a parkolókban sajnos rendszeresen fölvágják, értékesebb rakományok után kutatva. De miért áll meg a kocsi, kérdezi Ön, és miért nem jön mondjuk Frankfurt eseténél maradva, pihenés nélkül, egyhuzamban 900 km-et. A válasz rövid, mert tilos, és horror mértékben büntetendő. Naponta maximum 650 km körüli haladással, és 13 óra munkaidővel (rakodással együtt, max. 9 órai vezetéssel) lehet számolni egy tehergépkocsi, és személyzete esetében. Nagyon komoly ellenőrző műszer is van beépítve, ez a tachográf, tehát a csalás lehetősége tökéletesen kizárva. Na ezért van mindig, főleg esténként rengeteg tehergépkocsi a külföldi, és hazai parkolókban egyaránt.

 

Csak is dobozos költöztető tehergépkocsik!

Visszatérve a ponyvás autók alkalmatlanságára, azt már kevesebben tudják az ügyfelek, hogy egy ponyvás autón 3-4 keresztléc van csupán, hiszen az árú stabilitását nem a felépítmény merev egysége, hanem a raklapos áru, a felépítmény aljához spaniferrel történő fix rögzítése biztosítja.  Így maga a ponyvás felépítmény, a ponyvával, és a ponyvát tartó fém „bovni” vasakkal együtt irdatlanul mozog. Bizony, ha valami nem tesz jót a kényes bútornak, ingóságnak, az az egymáson való mozgás, súrlódás, ütődés, ponyvával, lécekkel való folyamatos találkozás. Tehát csak speciális, költöztetésre kialakított, burkolt, filcezett, merev dobozos tehergépkocsival rendelkező céget kell keresni, más egyszerűen, az alkalmatlansága okán nem jöhet szóba. Azonkívül nagyon fontos, a gyakorlott specifikusan költöztetési munkákra képzett, hozzáértő személyzet, aki a bútorok csomagolását, előkészítését, dobozos tehergépkocsin történő feszes, minden mozgást, súrlódást elkerülő felrakodását elvégzi. De térjünk vissza, amit két bekezdéssel előbb írtam, tehát arra a pozitív esetre, hogy biztonságban, és sérülés nélkül kíván költözködni, tehát erre szakosodott céget bíz meg a nemzetközi költöztetésének az elvégzésével.

 

Hogy számoljuk a költöztetés árát?

Bizony sok esetben, meglepődnek az Ügyfelek, néha még mi is, hogy milyen összegű ajánlatot, kell megadnunk az érdeklődőknek, egy nemzetközi költöztetés esetében. Sajnos, de főleg részünkre sajnos, hogy nem a haszonkulcs nagysága növeli az árat, hanem a költségek sokasága. Tehát mi, A Franko-költöztetés, egy nemzetközi költöztetés esetében úgy számolunk, hogy összeadjuk, a felmerülő költségeket, és a végső összegre rátesszük a minimálisan igényelt hasznunkat. Döbbenet amit mondok, ez maximum a költöztetés egy munkanapjára 30-35.000 HUF összeget, felárat jelent. Ez főleg úgy megrázó (nekünk), hogy csak a kézzelfogható költségekkel számolunk, az olyanokkal, ami nem egyértelműen ehhez a konkrét költözéshez kapcsolható, azt elhanyagoljuk, és nem számoljuk. Miről is beszélek? Súlyadó, bejelentett emberek járulékai, a Német minimálbér járulékai, (hiszen német területen dolgozunk) a kötelező telephely költségei, kötelező, és casco biztosítások, tehergépkocsi lízingjei, tehergépkocsi km-re lebontott karbantartási költsége, irodai munkatársak költségei, iroda bérlési költsége……stb. sorolhatnám a végtelenségig. Tehát ezeket elhanyagoljuk, csak a nemzetközi költöztetés tényleges költségeit számoljuk.

 

Tényleges költségek, egy nemzetközi költöztetésnél.

Számításunkat, és előzetes kalkulációnkat, egy Frankfurtból hazaköltöző család nagyságrendileg 3 szobás, 90 nm-es lakásának az összes ingóság mennyiségére kalkuláltuk. A nemzetközi költöztetés célállomása Budapest.

  1. költség- a nemzetközi költöztetés, autóút díj költsége.

Ez egyszerűnek tűnik, de higgyék el nem lesz az. Kezdjük azzal, amit az átlagos,(természetesen csak a költöztetésben való jártasságra értem) nem ezzel foglalkozó emberek nem tudnak. Autópálya, és autóút díjak. Személygépkocsi esetében, általában egy matrica, no de tehergépkocsiknál, egy jól hangzó „a használat arányában fizetendő km-díj” –al kell számolni. Igen ez jól hangzik, viszont döbbenetes az ára. Maradjunk az előzetesen megbeszélt költöztetésnél, tehát Frankfurt Budapest vonal, oda-vissza az autóútdíja: 99.000 HUF. Jól értette, nem olvasta félre.

 Országokra lebontva: Magyarország 16.500 HUF, Ausztria 48.000 HUF, Németország 35.000 HUF, ez mindösszesen 99. 000 HUF ami egy útra, és egy 2 tengelyes Eur 5-ös modern tehergépkocsira értendő. Igen jól értették, ez nem egy kamion, ami 5 tengelyes, hanem egy 2 tengelyes 12 tonnás, környezetbarát költöztető tehergépkocsi díja, ez az örült összeg. Ön személygépkocsival ezért távért 7.000 HUF összeget fizet, amit 9 napig, akár naponta megtehet ezen összegen belül, nem számítva ha egy pöfékelő 15 éves Eur 0-s személygépkocsival is járja meg az utat. Mi van akkor, ha egy nagy családi ház ingóságait szeretné beköltöztetni Frankfurtból Budapestre. Akkor már egy „IV. kategóriás” költöztető pótkocsis szerelvényre lenne szüksége, ami már 4 tengelyes, így közel megduplázódik az autóútra kifizetendő adó. Igen jól olvassa, számolja, arra már közel 180.000 HUF összeget kell kifizetnünk, csak az utak használatára. Számunkra is hihetetlen összegek, és ennél csak rosszabb jön, hiszen 1 éven belül, az az egy-két kivétel ország, ahol még a teherkocsikra is matrica szükséges megszűnik. Ilyen Hollandia, Luxembourgh, Svédország, és nincs tovább, ez is csak még egy évig. Egy extrém példát is mondanék, Svájcban a földutakra is ugyanannyit kell fizetni, mint az autópályákra. Higgyék el, a legkomolyabb adófizetők, a horror autóút díjak következtében, a tehergépkocsikat üzemeltető cégek.

  1. költség – a nemzetközi költöztetés üzemanyag költsége.

Na ez már jobban hangzik, hiszen rég volt ilyen olcsó az üzemanyag, bár azért azt figyelembe kell venni, hogy egy tehergépkocsival nehéz, sokszor lehetetlen egy igazán olcsó kis kúthoz beállni. A városok szélén, az autóutak, és autópályák mentén hatványozottan drágábbak a tankolási lehetőségek. Egy szóló 12 tonnás dobozos költöztető tehergépkocsi esetében, nagyságrendileg, egy 21-22 literes fogyasztással számolhatunk. Ebből könnyen kiszámolhatjuk, hogy a fent említett Frankfurt Budapest viszonylatú költöztetés üzemanyag költsége közel 146. 000 HUF. Üzemanyag átlagárát 350 HUF/literrel számoltam. Két költségünk már megvan, jöhet a harmadik.

  1. költség - a nemzetközi költöztetés rakodását, szállítását végző személyzet költsége.

Hány napig is fog tartani a költöztetés, Frankfurt-Budapest viszonylatában. Ha vissza megyünk, ennek az írásnak az elejére, ott már taglaltam a napi vezetési, és munkaidő engedélyezett maximumokat. Sajnos ezeket szigorúan be kell tartani, mert bármikor egy hónapra visszamenőleg is ellenőrizni tudják a különböző országonkénti közlekedési hatóságok, és rendőrségek a vezetési, és munkaidőket. Ezt a tehergépkocsikba beépített szabványos tachográf készülékek teszik lehetővé. A büntetések, és a retorziók hihetetlen mértékűek. Ha valaki esetleg balesetbe kerül, és túlvezet, vagy a megengedetnél több a munkaideje, akkor a börtön melegét is megtapasztalhatja. Egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy Európán belül a tehergépkocsi vezetési, és haladási lehetőségei túlszabályozottak. Tehát visszatérve a Frankfurt – Budapest nemzetközi költöztetésre, mondjuk, hétfőn reggel indul a brigád Budapestről. Estére, 9 órai megengedett vezetést követően Regensburg, és Nürnberg közé ér ki, és a költöztető brigád ott fogja tölteni a kötelező 11 órás pihenőidejét. Nagyjából kedd kora délutáni órákba ér ki Frankfurtba a 2 fős költöztető brigád, és elkezdi a költöztetés előkészítését, majd a bútorok, ingóságok szakértő felrakodását. Egy költöztetés felrakodási munkájának hossza, és ideje nagyon sok összetevőtől függ. Távhordás, emeletek száma, lépcsőház szélessége, közlekedhetősége, összecsomagolás mértéke, és minősége, stb. stb. és stb. Jó esetben kedd este, rosszabb körülmények esetén, szerdán délig végez a két fő, a 90 nm-es lakás felrakodásával, és az ingóságok költöztető tehergépkocsin való szakértő, és biztonságos elhelyezésével. Ha kedden már végezni tud a költöztetés felrakodásával a brigád, akkor a Budapesti lerakodás csütörtök este befejeződhet, ha csak szerdán indulnak Frankfurtból, akkor a lerakodás péntek délelőttre, kora délutánra halasztódik. A Budapesti lerakodás felgyorsítására egy harmadik szakértő rakodó is kiküldésre kerülhet. Az itt felsorolt tények, és idősávok szerint költségelhetünk, tehát 5 munkanap számolható, és egyben költségelhető, a költöztető tehergépkocsit vezető, és az aktív fel, és lerakodást végző brigádvezetőnek. Ez 5 napra 75.000 HUF  kiadást jelent. A költöztetésben igénybevett szakértő rakodó ugyanerre az időszakra 66.000 HUF költséggel jár. A budapesti lerakodásnál az egy plusz rakodó nagyságrendileg 10.000 HUF munkadíj költséget jelent.

Így összesen a Frankfurt-Budapest nemzetközi költöztetésben a tényleges munkadíj költség 151.000 HUF.  Természetesen itt nem is számoljuk a járulékokat, és egyéb úgymond rejtett, de aktívan meglévő költségeket. Lassan a végére érünk a kalkulált költségeknek, de azért még maradt egy.

  1. költség: A költöztetésnél, tehát a bútorok csomagolásánál előkészítésénél felhasznált csomagolóanyagok költsége.

Ez a nemzetközi költöztetésnél felmerülő kiadások esetében, a viszonylagosan a legkisebb költség. A bútorokat egy légbuborékos fólia réteg után, ez kézi zsugorfóliával is borítjuk. Ezen felül az amúgy is burkolt költöztető tehergépkocsin pokrócos, filces védőréteget is kap az ingóság. A fóliákon felül speciális ragasztószalagok is nagymértékben felhasználásra kerülnek. Nagyságrendileg egy ekkora költöztetésnél, az összes felhasznált csomagolóanyag költség 15.000 HUF. Természetesen egy komplett becsomagolási igény esetén ez az összeg a többszöröse is lehet. De most egy alap költöztetést költségelünk, ahol az ügyfél végzi a szekrények, tárolók beltartalmának a dobozolását.

A fentebb olvasott leírás alapján, egy alap Frankfurt-Budapest, 90 nm-es lakás költöztetésének a költségelése, és egyben a költsége, a következő:

Autóút díjak: 99.000 HUF

Üzemanyag költség: 146.000 HUF

Munkadíj: 151.000 HUF

Csomagolóanyag: 15.000 HUF 

Összköltség:  411. 000 HUF – Erre az összegre még nincs rá kalkulálva  a cég kicsiny haszna, nincsenek benne az olyan költségek, mint a fentebb leírt járulékok, lízingek, javíttatások, telephely díjak, biztosítások, és sorolhatnám a végtelenségig. Cégünk a Franko-költöztetés, napi 30-35.000 HUF „haszonnal” (ez nem egyenlő a tényleges haszonnal) számol, így az virtuális ajánlatunk, egy Budapest-Frankfurt, 90 nm-es lakás költöztetése esetében, nagyságrendileg 539. 000 körüli  összeg lenne.

Döbbenetes, hogy milyen költségekkel kell számolni, és milyen hamar összejön egy nemzetközi költöztetés esetében a több százezer forintos díj. Ezt a cikket pont azért írtam, hogy minden józanul gondolkodó, és reálisan számoló olvasó átlássa hogy a magas díjak miből is állnak, és ebből az összegből mennyi is ami igazából a költöztető markában marad.

Ebből a nehéz, és igényes munkából, a belföldi, és nemzetközi költöztetésből élünk immáron 26 éve. Fejlesszük cégünket, modernizáljuk költöztető tehergépkocsi parkunkat, vállalunk teljeskörű garanciát, és végzünk egyre több munkát.

Talán nevetséges azt mondani, hogy szeretünk költöztetni, de mindenesetre az biztos, hogy tudunk, és mindent megteszünk, hogy az ügyfeleink maradéktalanul tökéletes kiszolgálást kapjanak.

Frankovics Péter

Franko-költöztetés

Találatok: 2344
Nyomtatás